close

undefined 

[Verse 1: Rap Monster]
Oh tell me that dark could never win the light
告訴我黑暗不會逃過光明
Oh tell me that wrong could never win the right
告訴我真相才是正義
Baby tell me that we gon’ someday stop the fight
跟我說有一天世界將停止戰爭
And tell me that every, everything gon’ be alright
跟我說美好王國正等著我們
Oh tell me who’s stupid, baby, is it me or them?
到底愚蠢的是他們還是我
Just tell me who’s insane, baby, is it me or them?
真正陷入瘋狂的是我還是他們
In this crazy world after patience could we get the pearl?
心平氣和度過這場狂亂尚得不變的貞潔?
But this world, which teaches me, preaches me how to curl
而是學會如何用逃避來面對
Oh fuck the school
去他的學校
All we got is mad teachers and invisible classes
只是形式上的教室充斥發怒的教師
Divided spaces, and forever-lasting stresses
是把我排拒在外 只有永無止境的壓力沉著
Everybody’s mad
所有人都眼紅耳赤的
Kill people with fingers on Twitter
在推特上酸言酸語的攻擊
More than a gun, more than a knife
比起槍枝和刀子更加刺著人心
The tip of your tongue just glitter
但從你口中卻在閃爍詞語
Would the pain always win you gain? (Nah)
傷痛會永遠覆蓋你的成就嗎
How could you bet? It’s damn checking game (Yea)
怎能如此篤信 還在人生賭盤上進行
We’re losin’ again, homie we losin’ too many things
輸太多了 兄弟 當我們無路可走
What should we tell our sons?
該如何對孩子們坦白
You know that they will be the men
你心知肚明他們遲早都得成為大人 
Like you and me
像你我一樣活著

[Pre-Chorus: Rap Monster]
If hope is a taste
如果希望是一種口味
With what’s yours, would you eat all day?
和什麼搭配 你才會吃的津津有味
(would you eat all day?)
是否接受?
And if your love is a game
假使你的愛是場遊戲
All those are losin’, oh
最終獎品只得碎裂的心

[Chorus: Rap Monster]
World is gonna changeX4
世界就要改變


[Verse 2: Wale]
Yeah, tell me what is really real?
告訴我什麼才是真的
I’m trynna buy a new Ferrari for my newest deal
我試著在新標上買台法拉利
Baby girl say “the world really hate us huh?”
女孩只說 "這世界真有那麼討厭我們嗎"
Pray a lot and maybe god give you Saint Laurent
努力祈禱吧 上帝可能施捨給你個Saint Laurent
Wish that I could change the world but they hold back
期盼自己能改變這世界 卻有人在扯後腿
When it’s time to go the people got me mad again
當是時候離開這群人們又來激怒我
And what if I could change the world
又憑得什麼改變地球
With a pen and pad?
用筆還是平板呢
When it’s time to vote the people turn to mannequins
Challenge that
是時後來選舉了這群人卻在做假人挑戰?

Namjoon, I’m the man too
南俊呀 我是個男人
I’m out in Chevy Chase the teachers used to lampoon
但我好像是吉維蔡斯般被老師當笑話看
I sing songs, haikus over rap tunes
唱著歌 把rap音調押到喘不過氣
High IQ looking for a song Hi-Q, hey cuuutie Yea
帶著我聰明的大腦就是要做出好的音樂
I’m tryin’ to keep it a 100
完美準則到沒有一絲缺點
Got no faith in the government that’s why we need each other
政府已經無法信任 之所以我們才要輔車相依
Hey, laughin’ to keep from cryin’
皺眉和微笑都是一個表情 何不選擇笑著
*Folarin’s a rap monster
這才見識到bts 
BTS is the ARRRRRRMY
如子彈般打入我記憶
Now it’s on me
該我出場了
I’mma keep the piece until I see some more peace
持續拼填著版圖直到看見些些平靜前
I’mma keep it G, forever keep it lowkey
我將站至高峰 永遠低調著
Take a trip to South Korea with some DC OGs
去南韓繞個圈 和這些當今已是老鳥的人們
Chiefing OG, I’m chiefing OG
技巧純熟到能駕取他人 領著他們
Hated by alt-rights and racist police
被那些右派或種族主義者所憎恨
Say, woop woop man, 12 comin’
嘟嘟嘟 深夜的12點
They make them kids really freeze, when they say “freeze!”
Freeze!
當他們喊了暫停 所有孩子們都凍結了 都靜止了

[Chorus: Rap Monster]
World is gonna changeX4
世界即將改變

[Interlude: Rap Monster]
World is gonna change
隨著洋流至全球
The world is gonna change
帶著我的感染力
The world is gonna change
使這世界改變 X4

World is gonna change
世界就要改變

[Verse 3: Wale]
Moonz, praying for better days for you and I
愛我的人們 和我一起禱告盼望更好的日子來臨
I see progress be in my daughter’s eyes
在我女兒的雙眼裡看見了未來
I think I think too much now and drink too much now
是我想遠了 喝醉了
I numb it cause I don’t wanna cry
使其麻木不仁為了男兒有淚不輕彈

[Verse 4: Rap Monster]
Praying for better pace for you and I
和我一起禱告盼望更好的日子來臨
I see some grass growing in winter’s eyes
在酷寒的冬天還是能有草根萌生
I think I think too much now and drink too much now
是我想遠了 喝醉了
To numb it cause I don’t wanna die
使其麻木不仁為了自己活出色彩

[Verse 5: Wale & Rap Monster]
I believe that real friends love you to no limit (yea)
我相信真心的朋友愛你無極限
I believe that real change lies in the mirror (yea)
我確信真正的謊言在鏡子內就能看出來
Since I was a lil’ one wasn’t ‘posed to get much
過去的我太過渺小不足以獲得那麼多
Now they got they hands up for me like a stick up
然而現在他們的雙手都舉著像被槍架著那樣
Put your hands up, hands up like a stick up
就把手都高舉起來 像被夾持那樣不放下
Hands up, hands up like a stick up
通通都舉至空中
Since I was a lil’ one, wasn’t ‘posed to get much
過去的我太過渺小不足以獲得那麼多
Now they got they hands up for me like a stick up
然而現在他們的雙手都為我高舉著

[Outro: Wale & Rap Monster ]
Take it day by day, night by night
一日復一日 在好幾個夜晚過去
It’s on you and me if I’m gon’ shine
得到的榮耀 是你和我的功勞
Not stopping day by day, night by night
不會停止我們的腳步
It’s on you and I
靠著我們的實力來顛覆
Moonz and the ARMY right
跟著Moonz和阿米一起
(My hands up)

* Wale在Folarin like這首中提及防彈的話"BTS be the shit, we about to see it"

 

arrow
arrow
    文章標籤
    BTS
    全站熱搜

    甜醬大米 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()