undefined

2017/1/30更 感謝在本篇修改前 網友熱心的提醒我翻譯的錯失,有你們才有更好的翻譯喔 真誠感謝

I'm only human
我只是個也會犯錯的人
I'm only, I'm only
就和普通一般人一樣
I'm only human, human
我也是個有弱點的人

Maybe I'm foolish
也許我是個傻子
Maybe I'm blind
也許我被蒙蔽了雙眼
Thinking I can see through this
想像我能夠看穿一切
And see what's behind
或是過去所發生的歷史
Got no way to prove it
卻仍無法證明
So maybe I'm blind
可能我的眼是瞎了

But I'm only human after all
但我只是個也會有錯誤的人
I'm only human after all
並非是那樣完美無缺
Don't put your blame on me
因此你別對我有所指責
Don't put your blame on me
罵得好像都是我的錯

Take a look in the mirror
看看鏡子裡的自己
And what do you see
告訴我你看見了什麼
Do you see it clearer
是清晰而單純
Or are you deceived
還是在自欺欺人
In what you believe
信你所追崇的信仰
'Cause I'm only human after all
因為你不是神
You're only human after all
你也會犯錯
Don't put the blame on me
因此你別對我有所指責
Don't put your blame on me
罵得好像都是我的錯

Some people got the real problems
某些人絞進了真正的麻煩裡
Some people out of luck
而某些人則心存僥倖
Some people think I can solve them
一些人相信能靠自己的能力解決問題
Lord heavens above
有些人則認為上帝勝過於萬物
I'm only human after all
我不是像圓月那樣無暇
I'm only human after all
我也是個有弱點的人
Don't put the blame on me
因此別再指著我的鼻頭罵
Don't put your blame on me
感覺只有我會做錯事一樣

Don't ask my opinion
別問我的意見
Don't ask me to lie
別逼我說謊
Then beg for forgiveness
之後再請求你的原諒
For making you cry
原諒我 傷害了你
Making you cry
使你哭泣
'Cause I'm only human after all
又不是只有我才這麼做
I'm only human after all
只是和普羅大眾一般
Don't put the blame on me
所以你有什麼資格訓斥我
Don't put your blame on me
批評我所犯下的錯誤

oh,Some people got the real problems
某些人絞進了真正的麻煩裡
Some people out of luck
而某些人則心存僥倖
Some people think I can solve them
一些人相信能靠自己的能力解決問題
Lord heavens above
有些人則認為上帝勝過於萬物
I'm only human after all
我不是像圓月那樣無暇
I'm only human after all
我也是個有弱點的人
Don't put the blame on me
因此別再指著我的鼻頭罵
Don't put your blame on me
感覺只有我會做錯事一樣

I'm only human
我就是我
I make mistakes
即使犯了錯
I'm only human
我還是我
That's all it takes
這就是我要對你說的
To put the blame on me
對你批評我的行為
Don't put the blame on me
你沒有權利

I'm no prophet or Messiah
我不是先知或*彌賽亞
Should go looking somewhere higher
而只是在尋找更高境界的聖地
I'm only human after all
我只不過是次於上天之下的小小人類
I'm only human after all
也有犯錯的時候
Don't put the blame on me
所以別對我的門檻設的像恨天高
Don't put your blame on me
別再說的好想只有我的錯一樣
I'm only human
我只是個也會犯錯的人
I do what I can
做我能力所及的事
I'm just a man
我只是普通的人類
I do what I can
做我應該做的事
Don't put the blame on me
因此你別對我有所指責
Don't put your blame on me
因為我只是個普通一般人罷了

*彌賽亞:

是巴洛克時期著名音樂家韓德爾創作的大型神劇,同時也是他最為有名的作品之一。彌賽亞的內容與耶穌的降生、受死及復活有關,因此較常被安排於聖誕節或復活節期間獻唱整套或個別部份。(資料出處為維基百科)

有熱心網友在Genius歌詞網上解釋了這首歌

Human
― Rag’n’Bone Man – Human

 

#大米

arrow
arrow
    文章標籤
    Rag'n'Bone Man
    全站熱搜

    甜醬大米 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()